donderdag 14 augustus 2014

Arizona Honeycomb Love!!!

Net als vele anderen ben ik helemaal verliefd op de Arizona collectie van Art Gallery. Ik plaatste dus zeer enthousiast een pre-order bij Bellelien toen de collectie werd aangekondigd en toen de stofjes in mijn bus vielen was ik zo blij als een klein kind. En toen kwam de vraag: welk projectje koppel je aan zulke fantastische stofjes...

I adore the new Arizona collection by Art Gallery, I pre-ordered all fabrics as soon as the collection was announced :) This is my first sewing project with one of these amazing fabrics, and I decided to use a free tutorial by StraightGrain to create a honeycomb smocked sundress.

Mijn mosterd haald ik, voor de verandering, nogmaals bij StraightGrain. Ik pinde de tutorial van een 'honeycomb smocked sundress', maar probeerde de techniek nog niet uit. Tot nu.

Moeilijk was het helemaal niet... wel een prutswerkje, maar het resultaat... overstijgt mijn verwachtingen. An van StraightGrain is mijn heldin!




Deze ochtend mocht Eloise passen en ze lijkt net een prinses in dit jurkje... Ik maakte massa's foto's, gewoon... omdat ik haar zou willen opeten! :-)

Eloise looks like a princess in this dress. Mister MinnieMie and I aren't married (yet), but this would be the perfect bridesmaid gown...







De jurk sluit achteraan met een blinde rits, en de schouderbandjes maakte ik met gouden bias.

The dress closes with a blind zipper in the back, and the shoulder straps are made with some sparkly golden binding. 



Deze jurk maakte ik uit exact 50cm stof, ik heb dus nog voldoende om een bloesje voor Eloise of een tasje voor mijzelf te maken. Ik twijfel nu zelfs of ik nog wat zou bijbestellen voor een jurk voor mijzelf... Stoffenverslaafd zijn, het is een vies beestje :-)

Patroon / Pattern: Gratis handleiding / Free tutorial by StraightGrain
Stof / Fabrics: Art Gallery - Triangle Tokens - via Bellelien

18 opmerkingen:

  1. Oh Annick, zoooo mooi! Als dat geen incentive is om voor een groooot trouwfeest (mét blogvriendinnen en al!) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige versie! Die plooitjes zijn zeer leuk en wat een mooi stofje!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, dat honingraat gesmockte lijfje. Wat een allerschattigst jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik toch wel een van je toppers! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superlief !!!! Hopelijk komen er nog veel zonnige dagen om dit kleedje aan te doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wondermooi! Ik heb dit stofje ook liggen en je geef me goesting om er ook mee aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love smocking - this looks wonderful :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een schattig jurkje zeg ! mooi stofje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, dat is smocken zoals mijn mama het deed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh zo mooi! ze ziet er inderdaad uit om op te eten...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze is inderdaad om op te eten in dit prachtige jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!