vrijdag 4 juli 2014

Zebra - easy does it

Een tijdje geleden maakte ik een jurkje voor Mila, het pasgeboren dochtertje van mijn vriendin Veerle. Ik had nog een klein stukje van dat stofje over: perfect voor een rokje voor Eloise.

Niets spectaculairs, maar wel met een leuk resultaat, en zo hebben we het graag.

A few months ago, I made a tiny little dress for Mila, the newborn daughter of one of my friends. I still had a small piece of fabric left and I thought it would be perfect for a skirt for Eloise. A small and easy project, but easy does it, right?



Op de stof staan kleine zebra's, kriskras door elkaar. Om in het thema te blijven versierde ik een Zeeman tshirtje (2,5 euro... daar kan je toch niet voor sukkelen...) met een zebra flock-applicatie van The Flockshop die ik kocht bij Pand 42. Een beetje lui van mij maar ik zag het niet zitten om al die streepjes mooi uit te snijden, iets van 'geen geduld genoeg hebben' ofzo.


I decorated a plain yellow T-shirt with a zebra flock, in order to match well with the tiny little zebra's that are all over the Timeless Treasures fabric I used.

Voor het rokje gebruikte ik de Stella van Compagnie M., en dat naaide erg vlot, zoals we gewoon zijn van Compagnie M.

Het enige folieke dat ik toevoegde aan dit eenvoudige patroontje is de dubbele paspel die ik zelf maakte, gewoon omdat ik niet kon kiezen tussen zwart of wit. Allebei dus...!
 



I used the Stella skirt pattern by Compagnie M. The instructions are very straightforward and comprehensive, just as we like it, and so typically Compagnie M.! I added double piping, as I couldn't decide which color to use: black or white. Both it is! The skirt closes with a blind zipper in the side seam. Again, easy does it!

Het rokje sluit met een blinde rits in de zijnaad.
Eloise waande zich in de zoo, en ging op uitkijk naar zebra's!



Patroon / Pattern: Stella skirt - Compagnie M.
Stof / Fabric: Mini Zebra - Timeless Treasures
Zebra flock: The Flockshop via Pand42

16 opmerkingen:

  1. Tof gemaakt en ik zou ook geen geduld hebben om die streepjes zelf uit te knippen!Schattige dochter heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje! Ik ben fan van jouw dubbele paspels, net als bij de Lua slaapzak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed gezien! Ik was al vergeten dat ik dat ook deed bij die slaapzak :-)

      Verwijderen
  3. Zo een snoezig bolleke ze heeft het duidelijk naar haar zin met haar rokje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk met die dubbele paspel en tof T-shirtje. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh geweldig... ik heb de stof hier ook en je brengt me dus op idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte eigenlijk nog nooit een rokje voor Eloise, en eigenlijk toch zo een simpel projectje :-)

      Verwijderen
  6. Heel mooi gemaakt en de zebra op het t-shirtje is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap setje en die paspel maakt het wel echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De dubbele paspel doet het echt wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!